W jednym z poprzednich artykułów pisałam już o tym, jak przygotować się do wizerunkowej sesji zdjęciowej – link do tego wpisu znajdziesz TUTAJ. Dziś kilka słów również o kreowaniu wizerunku, ale tym razem od strony korzyści: odpowiem na pytanie, dlaczego warto zrealizować sesję zdjęciową dla marki osobistej. sesja zdjęciowa dla marki osobistej warszawa
Zacznij od zdjęcia “profilowego”
Jeśli prowadzisz swój własny biznes i promujesz się w Internecie, to jedną z podstawowych kwestii – moim zdaniem – jest zaprezentowanie się potencjalnemu klientowi tzn., mówiąc w skrócie, atrakcyjne zdjęcie „profilowe”. Przyznam szczerze, że sama ostatnio szukałam usługodawców w różnych dziedzinach i jako klient bardzo sceptycznie podchodzę do współpracy z osobami, które na wizytówkowej stronie www nie mają nawet swojego zdjęcia. Dlaczego? Myślę, że po prostu chcę wiedzieć, z kim się kontaktuję. Obecnie w dobie pracy zdalnej i komunikacji głównie mailowej, to dla mnie ważne, by mieć świadomość, kto za tym mailem stoi – kojarzyć twarz drugiej osoby. Myślę, że wielu klientów ma podobne odczucia, a zasada to obowiązuje niezależnie od branży (choć mówię tu oczywiście o działalności jednoosobowej, gdy swoją markę promujemy własnym nazwiskiem). Zdjęcie “profilowe” nie musi być jednak sztywne – obecnie coraz bardziej “na czasie” są sesje luźniejsze, w ładnym wnętrzu.
Co jeszcze?
Jeśli masz już profesjonalne zdjęcie profilowe, to świetny pierwszy krok. Bardziej rozbudowana sesja wizerunkowa może jednak wznieść Twoją działalność na wyższy poziom. Wiele rzeczy można oczywiście opisać – jeśli masz markę osobistą, to na pewno na Twojej stronie znajdują się informacje, czym się zajmujesz, jest opisana Twoja oferta i możliwy zakres współpracy. To dobrze. Część klientów przegląda jednak te strony dość szybko i pobieżnie – nie mają czasu, by wczytywać się w dłuższe teksty. A wtedy z pomocą przychodzą atrakcyjne zdjęcia, które nie tylko wizualnie scharakteryzują Twoją działalność, ale też sprawią, że Twoja strona czy profil po prostu zapadanie w pamięć.
Sesja zdjęciowa dla marki osobistej – inspiracje
Co można pokazać w ramach takiej wizerunkowej sesji zdjęciowej? Oto kilka inspiracji:
- Czym zajmuje się Twoja firma?
Poprzez atrybuty czy charakterystyczne dla Twojej działalności detale, możemy lepiej zaprezentować Twoją działalność. Na przykład na sesji z architektem możemy wykorzystać wzorniki czy wydrukowane projekty, a na zdjęciach wirtualnej asystentki sprawdzą się codzienne narzędzia jej pracy czyli telefon, komputer, notatnik.

Magda – architekt wnętrz
- Jaki jest styl i energia Twojej marki osobistej?
Sesja wizerunkowa może wyrażać Twój charakter, np. jeśli jesteś osobą bardzo zorganizowaną, pokażemy to przy pomocy pięknie, „pod linijkę” ułożonych przedmiotów na Twoim biurku. Jeśli rozpiera Cię energia i nie możesz usiedzieć w miejscu, to świetnym rozwiązaniem na zobrazowanie tego będzie sesja miejska w plenerze. To oczywiście tylko ogólnikowe przykłady, żeby uświadomić sobie, że dzięki takiemu podejściu dasz klientowi się lepiej poznać. W konsekwencji, przyciągniesz osoby, którym odpowiada nie tylko Twoje doświadczenie zawodowe, ale także Twój charakter. A dzięki temu współpraca z nimi już od początku będzie przyjemniejsza – chyba każdy z nas chciałby mieć takich klientów! Jeśli taka sesja zdjęciowa będzie autentyczna, to klienci mogą polubić Cię zanim jeszcze osobiście Cię poznają – czy to nie wspaniałe?:)
- Agata – project manager, wirtualna asystentka

Ola – specjalista ds. marketingu
- Jak wygląda Twoja praca na co dzień?
Klientów z reguły bardzo ciekawi, co dzieje się za kulisami Twojej działalności. Widzę to również u siebie, np. gdy publikuję na instagramie realcję z backstage z sesji zdjęciowej, to te materiały są bardzo chętnie oglądane na moim profilu.

Magda – trener umiejętności psychospołecznych, trener HR, rekruter
- Magda – architekt wnętrz
- Jak wygląda Twoje miejsce pracy?
Masz ładne biuro, gdzie możesz zaprosić klienta na spotkanie i sprawić, by miło się tam poczuł? Koniecznie pokażmy to na zdjęciach! Nie masz biura, bo pracujesz z domu, a może z kawiarni? Nie szkodzi – i tak warto to pokazać. Nawiązując do poprzedniego punktu, potencjalni klienci po prostu lubią wiedzieć, jak pracujesz, bo w ten sposób mogą więcej się o Tobie dowiedzieć i trochę Cię poznać, nawet przed nawiązaniem kontaktu. Ale jeśli uznasz, że Twoje miejsce pracy “się nie nadaje” i nie chcesz pokazywać go na sesji, to na to również jest rozwiązanie. Możemy wynająć studio/zaaranżowany apartament, w którym zrealizujemy sesję. Stylistykę tego miejsca dobierzemy tak, by wpisywało się w charakter Twojej marki.
- Aleksandra – architekt
Wymienione aspekty składają się na najważniejszy cel sesji: zbudowanie wizerunku eksperta, profesjonalisty w swojej dziedzinie – to największy benefit wizerunkowej sesji zdjęciowej. Twoi klienci zobaczą, czym się zajmujesz, w jaki sposób pracujesz. Poznają Cię i docenią Twoje zaangażowanie, a równocześnie uwierzą, że wykonujesz swoją pracę dobrze i profesjonalnie. To bardzo ważny aspekt w zdobywaniu zaufania podczas budowania relacji z klientem.

Tytus – malarz, architekt
Gdzie można wykorzystać zdjęcia z sesji?
Decydujesz się na sesję, realizujemy zdjęcia, masz już gotowy materiał… i co dalej? Teraz kilka słów o tym, gdzie możesz wykorzystać fotografie z sesji.
Strona www – oczywista oczywistość. Postaraj się jednak wykorzystać na stronie więcej niż tylko zdjęcie „profilowe”. W zakładkach takich jak „oferta” czy „kontakt” możesz również zamieścić inne zdjęcia z sesji, które od razu zobrazują Twoją działalność i zapadną klientowi w pamięć. Nie polecam wrzucać stockowych zdjęć na stronę WWW. Po pierwsze, to było „modne” 10 lat temu, a po drugie – stocki wskazują trochę na brak zaangażowania, są bardzo „oklepane”, widzieliśmy takich zdjęć setki … Są to zwykle obrazy ogólnikowe, które nie wnoszą dla klienta żadnej szczególnej wartości i bardzo łatwo przejść obok nich obojętnie.

Anna – prawnik
Social Media – znów oczywiste, ale postaram się trochę rozwinąć temat. Przede wszystkim, nie musisz być obecny/a we wszystkich mediach społecznościowych. Moim zdaniem lepiej prowadzić 1-2 kanały dobrze i regularnie niż 5 kanałów, na których ostatni post będzie sprzed kilku lat. Jak je wybrać? Po pierwsze, zastanów się, kim są Twoi potencjalni klienci i jakich mediów używają. Przykładowo, jeśli Twoja grupa docelowa to bardzo młodzi ludzie, to może warto rozważyć konto na Tik Toku. A jeśli kierujesz swoją ofertę do dojrzałych profesjonalistów, to z pewnością bardziej adekwatny będzie Linkedin. Dodatkowo, zastanów się, które medium Ci sprzyja, tzn. za pomocą którego kanału będzie Ci najłatwiej zaprezentować swoją działalność. Przykładowo, szukałam ostatnio dla siebie fotografa i tłumacza. Fotografa szukałam głównie na Instagramie, bo wchodząc na profile różnych osób od razu mam szybki pogląd na ich styl. Jeśli czyjś styl na profilu mi się podobał, to przechodziłam na stronę www, żeby dowiedzieć się więcej. Natomiast tłumacza szukałam głównie w Google i na Linkedin – tu ważne było dla mnie krótkie przedstawienie swoich kwalifikacji i doświadczenia (jednak nadal zwracałam uwagę na to, czy ktoś ma na stronie swoje zdjęcie, bo – jak już wspomniałam – lubię wiedzieć, z kim rozmawiam i chyba wielu z nas po prostu tak ma:)). Jako że profile w mediach społecznościowych warto prowadzić regularnie i często publikować tam nowe treści, przydadzą się różnorodne zdjęcia z sesji zdjęciowej pokazujące nie tylko Ciebie, ale też charakterystyczne dla Ciebie rzeczy: Twoje narzędzia pracy i otoczenie. Jedna sesja zdjęciowa (w zależności od ilości wybranych zdjęć) może dostarczyć Ci content nawet na kilka miesięcy.
Materiały drukowane – jeśli używasz w swojej firmie ulotek czy folderów z wydrukowaną swoją ofertą, to zdecydowanie warto je również zilustrować zdjęciami z sesji.
Artykuły branżowe – jeśli piszesz artykuły do Internetu czy do prasy, to jest to mile widziane, by pojawiło się przy nich Twoje aktualne zdjęcie.
Oferta online – jeśli wysyłasz swoim klientom, np. plik pdf z ofertą, to warto tam też uwzględnić kilka słów o sobie i wybrane zdjęcia z sesji. Nawet jeśli wydaje Ci się, że będzie to powtórzenie tego, co masz już przecież opublikowane na stronie www – nie szkodzi. Po wysłaniu takiego pliku nigdy nie wiesz, gdzie on docelowo trafia. Może klient, do którego go wyślesz, przekaże dalej plik komuś, kto nigdy nie był na Twojej stronie i taka osoba pozna Cię właśnie dzięki zmieszczeniu Twojego zdjęcia w otrzymanej ofercie.
To tylko kilka przykładowych inspiracji. Mam nadzieję, że uświadomią Ci one nie tylko, dlaczego warto zrealizować sesję zdjęciową dla marki osobistej, ale także jak szerokie może być zastosowanie zdjęć z takiej sesji.
Szczegóły co do każdej sesji zdjęciowej ustalam indywidualnie, tak aby jak najlepiej wydobyć styl Twojej marki. Jesteś zainteresowana/y sesją? Napisz do mnie, a wspólnie na pewno wymyślimy realizację, która będzie najlepiej dopasowana do Twoich potrzeb. Więcej o przygotowaniu do sesji zdjęciowych znajdziesz we wpisie TUTAJ.
Poniżej jeszcze kilka przykładów z moich realizacji. Więcej zdjęć z innych sesji portretowych znajdziesz w TEJ zakładce.
Zapraszam do kontaktu!